dimarts, de març 4

UN CAFÈ AMB LA MINERVA

I aquí una entrevista per promocionar la pasqua tskv a una de les profes més emblemàtiques del Claver...

UN CAFÈ AMB MINERVA PORCEL

La Minerva arriba corrents a la cita. Últimament va de bòlid amb un projecte que ha de presentar en unes setmanes sobre com ensenyar matemàtiques de forma eficaç i divertida (!!!). És professora al Col·legi Claver de Lleida i li apassiona la seva feina: especialment la combinació explosiva de joves adolescents i pastoral, que són l’al·licient de la seva vida.

Ets un “bitxo raro”... he sentit que tornes a repetir l’experiència de monitora d’ESO en la Pasqua TSKV d’enguany, no te’n canses de tant adolescent?
Què va! Els adolescents m’encanten, són polièdrics, tenen múltiples facetes i m’encanta observar-les totes. No és igual un jove a classe, que d’excursió, que fent voluntariat, que a la Pasqua.

I què té la Pasqua d’especial?
El compartir amb els adolescents aquesta meravellosa experiència d’iniciar-se en la fe. I és que, a més, la Pasqua, la resurrecció, és l’essència de la meva vida, del que faig i del que sóc. Ensenyar mates, per exemple, pren sentit si crec que hi ha algo més que les fraccions i les arrels quadrades. A més, m’encanta la vessant humana dels joves, tot i que en aquesta edat ensenyar-los és prendre una gran responsabilitat.

És cert, els professors marquen molt més del que ens pensem quan cursem secundària... Així que, anant a la Pasqua, pots ser un bon referent per a ells, no?
Tant de bo fos així... jejeje... No sé... Espero que els que ja em coneixen no es cansin de mi. I sinó, que pensin que ells també podran veure una altra vessant de la Minerva.

Mmm... Interessant. La Pasqua com a radiografia de les diferents cares de la persona...
En certa manera. A mi m’encanta ser monitora d’ESO perquè descobreixo la part més fresca de la fe. Els adolescents tenen cada sortida! Són genials i, a més, ells també m’ajuden a revisar-me en certs plantejaments...

I a no dormir.
Bé, sí, és cert, se te n’escapen uns quants i et passes la nit buscant-los. Quins mals de caps! I és que les experiències de fe es barregen amb episodis adolescents típics: escapades nocturnes, flirtejos, festes... En la Pasqua jove tot està integrat: la fe en el dia a dia.

Finalment, digues-me amb què et quedes de la Pasqua TSKV.
Amb el treball que fem amb petits grups on els joves troben, per primer cop, un espai per parlar de coses vitals que els preocupen, però que no acostumen a tractar amb els amics. La dinàmica dels grups d’ESO és la següent: jocs moguts, reunions per aprofundir en determinats temes i, finalment, temps d’esbarjo. El que més m’encanta és quan en aquest temps d’esbarjo et diuen: “senyo, 15 minutos más!”. Renuncien al seu temps d’esbarjo per compartir experiències. Genial. Simplement genial.

Sí, m’imagino que amb les mates no acostuma a passar. Jo no suplicava 15 minuts més d’integrals! I és que la Pasqua és una experiència única.

2 comentaris:

Txaro ha dit...

Visca TSKV!!! i els monitors de la ESO!!! oe oe!!! descansao, descansao, descansao... jejeje. Minerving for president!!!! això sí que és motivació!!... ;)

Unknown ha dit...

Bona entrevista a una persona que denota molta energia.