dijous, de juliol 19

LA ÚLTIMA DE J.K ROWLING

Declarada fan de Harry Potter, avui me n’he adonat que no podré adquirir l’últim llibre de la saga el dia que surt a la venda perquè estaré de colònies. Aquest fet m’inquieta, no perquè sigui una freaky acabada (que potser també) sinó perquè, al tornar d’una setmaneta amb els meus nens, segur que tots els mitjans de comunicació ja s’hauran fet ressó del final de la novel·la. I me n’assabentaré abans d’obrir la primera pàgina. Sniff.

Amb aquesta introducció vull incidir en dos temes. El primer: deixaré temporalment aquest blog. Però només una setmaneta, nois, ja que des de la muntanya no em serà possible escriure (manca de mitjans i de temps!). El segon: avui he llegit una curiosa notícia al diari en què s’afirma que la BBC estrenarà una sèrie documental on segueix durant un any a J.K Rowling, l’autora de Harry Potter. Pot ser interessantíssim, no ho nego, i segurament el miraré de tenir-ne la possibilitat. Però, la veritat, la notícia en comptes d’alegrar-me em decep. Sí, em sap greu que tot personatge famós hagi d’apuntar-se a la moda del reality. Són els diners els que els mouen? Ho dubto. Aquesta senyora en qüestió és més rica que la pròpia reina d’Anglaterra. Llavors? Ho atribueixo a l’afany de notorietat, de protagonisme. Es creuen sers divins, amb vides divines, i se sacrifiquen per a fer-nos feliços a tots exposant-se, "molt al seu pesar", a la llum pública. Com Jesucrist, vaja. Oh, admirable acció la seva! ;-(

Transcripció de l’article de l’Avui.

El 21 de juliol surt a la venda al Regne Unit l’últim volum de la sèrie Harry Potter, amb un llançament espectacular que començarà a les dotze de la nit, quan les llibreries més importants del país obriran per donar la benvinguda a The Deathly Hallows. Però no només els fans seran presents en el gran esdeveniment; també ho faran les cadenes de la BBC, que durant l’últim any han seguit la J.K Rowling les 24 hores del dia per donar forma a una sèrie documental titulada "A Year Of... J.K. Rowling", que explicarà tot el procés que l’autora ha viscut elaborant l’últim llibre de Harry Potter.

La sèrie mostrarà des dels plors en acabar d’escriure l’última pàgina del llibre en un hotel de Nova York fins a les trobades amb els fans a l’estació de King’s Cross de Londres, passant per les mesures de seguretat que l’editorial ha establert perquè ningú no pugui robar el mecanoscrit (cosa que anteriorment ha passat en dues ocasions). Rowling fins i tot obrirà les portes de la seva vida privada per presentar les seves filles, el seu marit i els seus amics; tot i que fins ara ho havia guardat amb gelosia. Per als seguidors, conèixer de prop la vida de l’autora pot ser un descobriment, ja que molts detalls de la trama estan basats en experiències biogràfiques o llocs on ha viscut. El castell de Hogwarts, per exemple, està perfectambent ubicat a la seva Escòcia natal, així com el Bosc Prohibit, relacionat amb un bosc de Tutshill, prop de la frontera amb Gal·les, on l’autora acostumava a estiuejar amb els seus pares quan era petita.

Un dels moments més impactants de la sèrie es produeix quan l’autora té dubtes sobre el final de la obra, i no sap si acabar matant un personatge o matant-ne dos: "Des que vaig començar a planejar la sèrie sabia que moriria un personatge al final i sabia quin. Però mentre escrivia l’últim llibre em vaig adonar que no el volia matar, però aleshores havia de matar dos personatges nous. Això em va fer canviar molt el llibre al final", ha explicat l’autora. Si mor o no mor Harry Potter és una de les grans incògnites.

4 comentaris:

Unknown ha dit...

Dec ser de les poques persones que no ha vist mai un film de HP.

Quan van arrencar no hi vaig anar doncs van menysprear el català i després ja no van cridar-me massa l'atenció... ni per la tele.

Però he de reconèixer que l'argument és inetressant.

Anònim ha dit...

saretaaaaaaaaaaaa q estem a trondheim a punt a punt de tornar ja!

q et va arribar la nostra postal??? te la vam enviar a lleida! pero potser si estas de convis no la veus fins la tornada! q vagin molt be, q segur q si, q t ho passaras molt be amb els nens :D

un peto de part de totes!!

Unknown ha dit...

Doncs mira, pensant pensant el teu blog m'ha recordat a aquesta cançó: Quan no tocàvem de peus a terra (Elèctrica Dharma)...

Vés, quines coses, no? jjejejejje

Anònim ha dit...

Hola Sara,
jo he llegit i vist els llibres i pelis de Harry Potter fins el/la 4, "Goblet of Fire". Fins ara m'ha fascinat el món recreat, la inagotable imaginació i capacitat de sorprendre de la Rowling fins al punt de lligar cada mínim detall. A veure si abans de Nadal acabo el 5è llibre... i em niré baixant de l'emule la 5à peli, jejeje... tinc la ventatja que vaig al ritme de les pelis conforme van apareixent a la xarxa... Petons virtuals i fins la tornada de vacances (jo tb desapareixo dels blogs fins setembre)